WAŻNE: BRE Bank S.A. w postępowaniu grupowym
WAŻNE: BRE Bank S.A. w postępowaniu grupowym
Sąd Okręgowy w Łodzi wydał postanowienie, mocą którego uznał, iż sprawa przeciwko BRE Bank S.A. nadaje się do rozpoznania w postępowaniu grupowym.
Przedmiotem postępowania w sprawie jest ustalenie, czy BRE Bank S.A. (jego oddziały detaliczne: mBank i Multibank), prawidłowo wykonywał warunki zawartych z konsumentami umów o kredyt hipoteczny waloryzowany kursem franka szwajcarskiego, czy też – jak twierdzą jego klienci – pobierał zawyżone odsetki, narażając tym samym klientów na szkodę. W umowach członków grupy widnieje zapis regulujący kwestię zmiany oprocentowania o treści: „Zmiana wysokości oprocentowania Kredytu może nastąpić w przypadku zmiany stopy referencyjnej określonej dla danej waluty oraz zmiany parametrów finansowych rynku pieniężnego i kapitałowego w kraju (lub krajów zrzeszonych w Unii Europejskiej), którego waluta jest podstawą waloryzacji”. Umowy te są powszechnie nazywane umowami z tzw. „starego portfela”.
W związku z toczącym się przed Sądem Okręgowym w Łodzi postępowaniem w sprawie o ustalenie odpowiedzialności Banku za nienależyte wykonanie umowy informuję, iż w ciągu 2 miesięcy od dnia ukazania się ogłoszenia (co nastąpi w styczniu 2012 r.) będzie możliwość przystąpienia do grupy nowych członków – obecnie grupa liczy 894 osoby ze wszystkich stron Polski.
„Ze względu na mnogość inwestycji budowlanych na terenie powiatu wołomińskiego, sprawa, która jest przedmiotem postępowania Sądu Okręgowego w Łodzi zapewne dotyczy wielu mieszkańców naszego powiatu. Dlatego też do osób, które w latach 2005-2006 stały się z BRE Bank S.A. (oddziały detaliczne: mBank i Multibank) stroną umowy o kredyt hipoteczny waloryzowany kursem franka szwajcarskiego, zwracam się z prośbą o zbadanie treści umowy pod kontem kwestionowanego zapisu. Sugeruję jednocześnie rozważenie przez Państwa decyzji o przystąpieniu do toczącego się postępowania grupowego”- powiedziała Iwona Truszkowska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wołominie.
Wszelkie informacje u Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wołominie bądź na stronie www.konsument.um.warszawa.pl oraz pod adresem e-mail: konsument@um.warszawa.pl.
Piotr Kaczorek
Rzecznik Starostwa Wołomińskiego
BRE Bank S.A. w postępowaniu grupowym
Sąd Okręgowy w Łodzi wydał postanowienie, mocą którego uznał, iż sprawa przeciwko BRE Bank S.A. nadaje się do rozpoznania w postępowaniu grupowym.
Przedmiotem postępowania w sprawie jest ustalenie, czy BRE Bank S.A. (jego oddziały detaliczne: mBank i Multibank), prawidłowo wykonywał warunki zawartych z konsumentami umów o kredyt hipoteczny waloryzowany kursem franka szwajcarskiego, czy też – jak twierdzą jego klienci – pobierał zawyżone odsetki, narażając tym samym klientów na szkodę. W umowach członków grupy widnieje zapis regulujący kwestię zmiany oprocentowania o treści: „Zmiana wysokości oprocentowania Kredytu może nastąpić w przypadku zmiany stopy referencyjnej określonej dla danej waluty oraz zmiany parametrów finansowych rynku pieniężnego i kapitałowego w kraju (lub krajów zrzeszonych w Unii Europejskiej), którego waluta jest podstawą waloryzacji”. Umowy te są powszechnie nazywane umowami z tzw. „starego portfela”.
W związku z toczącym się przed Sądem Okręgowym w Łodzi postępowaniem w sprawie o ustalenie odpowiedzialności Banku za nienależyte wykonanie umowy informuję, iż w ciągu 2 miesięcy od dnia ukazania się ogłoszenia (co nastąpi w styczniu 2012 r.) będzie możliwość przystąpienia do grupy nowych członków – obecnie grupa liczy 894 osoby ze wszystkich stron Polski.
„Ze względu na mnogość inwestycji budowlanych na terenie powiatu wołomińskiego, sprawa, która jest przedmiotem postępowania Sądu Okręgowego w Łodzi zapewne dotyczy wielu mieszkańców naszego powiatu. Dlatego też do osób, które w latach 2005-2006 stały się z BRE Bank S.A. (oddziały detaliczne: mBank i Multibank) stroną umowy o kredyt hipoteczny waloryzowany kursem franka szwajcarskiego, zwracam się z prośbą o zbadanie treści umowy pod kontem kwestionowanego zapisu. Sugeruję jednocześnie rozważenie przez Państwa decyzji o przystąpieniu do toczącego się postępowania grupowego”- powiedziała Iwona Truszkowska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wołominie
Wszelkie informacje u Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wołominie bądź na stronie //konsument.um.warszawa.pl/ oraz pod adresem e-mail konsument@um.warszawa.pl.
Piotr Kaczorek
Rzecznik Starostwa Wołomińskiego