Main Menu

Komunikacja podczas silnych mrozów

Facebooktwitterlinkedin

Zarząd Transportu Miejskiego w okresie zimowym, a dodatkowo w związku z silnymi mrozami wprowadził udogodnienia dla pasażerów.

Przystanki mrozowe
Autobusy linii przyspieszonych (4xx i 5xx) zatrzymują się na wszystkich przystankach napotkanych po drodze. Celem uruchomienia tzw. „przystanków mrozowych” jest skrócenie czasu oczekiwania pasażerów na autobus w niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Przystanki  otrzymały status „na żądanie”. Oznacza to, że pasażerowie, którzy chcą wsiąść lub wysiąść z autobusu na danym przystanku muszą zgłosić to żądanie kierowcy.

Ciepły guzik
Przez całą dobę w autobusach i tramwajach wyposażonych w specjalną instalację, obowiązuje otwieranie drzwi  przy  użyciu tzw. „ciepłego  guzika”. Pasażerowie otwierają drzwi samodzielnie, przy użyciu przycisku umieszczonego na zewnątrz pojazdu tuż przy drzwiach. Takie guziki znajdują się także we wnętrzu pojazdu. Umieszczone są na poręczach w pobliżu drzwi. Wszystkie autobusy i tramwaje wyposażone w tzw. „ciepły guzik”, mają na drzwiach odpowiednie naklejki. W pojazdach, które nie posiadają tego typu instalacji (np. autobusy Ikarus) – drzwi, w dalszym ciągu otwiera prowadzący pojazdy.

Ogrzewanie w pojazdach
Większość pojazdów nowej generacji jest wyposażonych w systemy ogrzewania działające w cyklu automatycznym, natomiast w starszych pojazdach niezbędna jest ingerencja zaplecza technicznego.

Przewoźnicy autobusowi warszawskiej komunikacji miejskiej mają obowiązek muszą utrzymywać w pojazdach temperaturę nie mniejszą niż 5 st. C.

W wagonach tramwajowych starszego typu przez cały okres zimowy przedziały pasażerskie są ogrzewane nadmuchem ciepłego powietrza z układu chłodzenia rozrusznika. Stosuje się również ogrzewanie z grzejników elektrycznych (w nowszych wagonach). Dodatkowe ogrzewanie jest uruchamiane, gdy temperatura spadnie poniżej poniżej 5 st. C. W tramwajach typu 13N oraz 105N konieczna jest ingerencja zaplecza technicznego, w przypadku pozostałych typów wagonów motorniczy może sam uruchomić ogrzewanie.

Koksowniki
Dodatkowo urząd m. st. Warszawy ustawił w 43. lokalizacjach koksowniki, dzięki którym pasażerowie oczekujący na autobus czy tramwaj mogą się ogrzać. Koksowniki pojawiły się w sąsiedztwie przystanków, na których zatrzymuje się duża liczba linii autobusowych czy tramwajowych. Zostały również rozstawione na 9 pętlach autobusowych oraz na najczęściej używanych stacjach PKP, które są miejscami przesiadek w drodze z i do Warszawy.

Informacja prasowa: ZTM Warszawa

Facebooktwitterlinkedin


« (Poprzednia wiadomość)
(Następne wiadomości) »