Konkurs fotograficzny (etap zimowy) – wręczenie nagród
W sobotę 10 marca 2011 r. w przerwie Turnieju piłki siatkowej o Tarczę Towarzystwa Przyjaciół Ząbek, zostały wręczone nagrody zwycięzcom konkursu fotograficznego „Ząbki w czterech porach roku – Zima”.
Uroczystość wręczenia nagród odbyła sie w Publicznym Gimnazjum nr 2 w Ząbkach gdzie przez cały dzień zmagały się drużyny biorące udział w organizwoanym przez TPZ Turnieju piłki siatkowej. Około godziny 17:00, w przerwie pomiędzy meczami autorzy najlepszych zdjęć nadesłąnych na II etap konkursu fotograficznego “Ząbki w czterech porach roku” otrzymali nagrody z rąk Zastępcy Burmistrza Artura Murawskiego, Prezesa Towarzystwa Przyjaciół Ząbek Grzegorza Siwka oraz Wiceprezesa TPZ Tomasza Kreta.
1 miejsce – Ewa Świderska, nagrodzona drukarką fotograficzną, ufundowaną przez Towarzystwo Przyjaciół Ząbek.
2 miejsce – Marta Borychowska, nagrodzona statywem fotograficznym, ufundowanym przez Miejski Ośrodek Kultury w Ząbkach. Nagroda zostanie odebrana w innym terminie
3 miejsce – Joanna Konopka, nagrodzona statywem fotograficznym, ufundowanym przez Portal zabki24.pl. Nagrodę odebrała Filomena Konopka.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
Przypominamy, że konkurs wciąż trwa, a atrakcyjne nagrody czekają. Tematem aktualnego etapu jest wiosna. Zdjęcia można można nadsyłać do 14 maja 2012 r. na adres: cztery_pory_roku@op.pl.
Regulamin konkursu
- Organizatorami konkursu są: Towarzystwo Przyjaciół Ząbek, Portal zabki24.pl oraz Miejski Ośrodek Kultury w Ząbkach.
- Patronat nad konkursem sprawują: Burmistrz Miasta Ząbki, Starosta Powiatu Wołomińskiego oraz Fundacja „And I Am Up”.
- Konkurs przeznaczony jest dla wszystkich, niezależnie od wieku czy miejsca zamieszkania.
- Celem Konkursu jest:
- zachęcanie mieszkańców Ząbek do poszukiwania ciekawych zakątków w swoim mieście,
- ukazanie piękna zmieniającego się w ciągu roku krajobrazu w odsłonach czterech pór roku,
- możliwość prezentacji zdjęć.
- Konkurs składa się z 4 etapów:
- I ETAP – Jesień (termin nadsyłania zdjęć 10 października – 14 grudnia 2011r.),
- II ETAP – Zima (termin nadsyłania zdjęć 15 grudnia 2011 r. – 1 marca 2012r.),
- III ETAP – Wiosna (termin nadsyłania zdjęć 2 marca – 14 maja 2012r.),
- IV ETAP – Lato (termin nadsyłania zdjęć 15 maja – 15 sierpnia 2012r.).
- Każdy uczestnik konkursu może zgłosić do 2 fotografii o tematyce odpowiadającej właściwemu etapowi konkursu.
- Ocenie będą podlegały: wartość artystyczna zdjęcia, dopracowanie pod względem technicznym, oryginalność i niekonwencjonalność sfotografowanych miejsc.
- Zgłaszane fotografie powinny być w formacie JPG o wymiarach nie mniejszych niż 1200×1600 pikseli oraz nie powinny przekraczać 8 MB.
- Fotografia musi być dopracowana pod względem artystycznym i technicznym.
- W celu dokonania podstawowej obróbki zdjęcia, zezwala się na:
- retusz fotografii, polegający na korekcji polepszającej np. kolorystykę, nasycenie, jasność lub kontrast całej fotografii,
- wykonanie tzw. kadrowania, polegającego na wycięciu pewnego fragmentu fotografii z całego, oryginalnego kadru.
- Niedozwolone są przeróbki zdjęcia odnoszące skutek jedynie na jego wybranych fragmentach, a w szczególności niedopuszczalne jest dodawanie lub odejmowanie fragmentów fotografii, dokonywanie fotomontażu oraz łączenie kilku fotografii.
- Fotografie, na których będą się znajdować jakiekolwiek znaki wodne lub daty, będą dyskwalifikowane.
- Wysłane zdjęcia nie mogą być wcześniej nagradzane czy wystawiane. Uczestnik Konkursu oświadcza, że zgłaszane przez
niego prace nie były wcześniej nagradzane. - Zgłaszane prace należy zgłaszać w odpowiednich terminach na adres: cztery_pory_roku@op.pl.
- Każdy uczestnik musi dołączyć kwestionariusz osobowy, który jest załącznikiem do niniejszego regulaminu.
- Osoby niepełnoletnie zobowiązane są dołączyć również pisemną zgodę rodziców lub opiekunów na udział w Konkursie.
- Uczestnik zgłaszając fotografię do konkursu jednocześnie oświadcza, iż jest jej autorem i posiada do niej wyłączne prawa autorskie, a wszystkie osoby widniejące na fotografii wyrażają zgodę na ich opublikowanie oraz publiczną ekspozycję.
- Uczestnik może otrzymać maksymalnie jedną nagrodę główną, czyli zwyciężyć w jednym z czterech etapów Konkursu, niezależnie od ilości zgłoszonych prac.
- Prace będą oceniane przez jury powołane przez organizatora konkursu.
- Decyzje jury są ostateczne.
- Prace zgłoszone w konkursie mogą zastać opublikowane na stronach internetowych organizatorów oraz w galerii Miejskiego Ośrodka Kultury, kalendarzu wydawanym przez Urząd Miasta Ząbki oraz innych materiałach lub publikacjach organizatorów Konkursu.
- Autorzy wyróżnionych fotografii zostaną poinformowani telefonicznie i mailowo o wynikach konkursu do 14 dni po zakończeniu każdego z etapów. Lista laureatów poszczególnych etapów konkursu zostanie również zamieszczona na stronie internetowej //tpz.org.pl/ oraz //www.zabki24.pl/.
- Uczestnicy Konkursu wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926, z późn. zm.) dla potrzeb Konkursu.
- Uczestnikom Konkursu przysługuje prawo wglądu do przekazanych danych osobowych oraz do ich poprawiania.
- Zgłoszenie prac konkursowych równoznaczne jest z akceptacją regulaminu Konkursu i oświadczeniem, że fotografie złożone na Konkurs zostały wykonane osobiście.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do przerwania lub odwołania konkursu oraz do zmiany regulaminu.
P.Strzałkowski