Oferty na tunel otwarte. Co z jego budową?



Prace związane z oceną złożonych ofert trwają. Każda z ofert to najczęściej średniej wielkości karton z dokumentacją. Na ocenę całości mamy trzy miesiące i nie zapowiada się byśmy decyzję podjęli wcześniej. To nie tylko czysta praca związana z przejrzeniem dosłownie każdej strony, ale również czynności związane z czasem oczekiwania na wyjaśnienia, ewentualne poprawki oczywistych omyłek czy procedurę odwoławczą. Dopiero na koniec wybierzemy najkorzystniejszą ofertę i sprawdzimy czy nas na nią stać.
W chwili obecnej wiem, że wszystkie oferty są droższe od tego co zamawiający (Urząd Miasta) zamierzał przeznaczyć na tę inwestycję. Głęboko wierzę, że uda się ją zrealizować. Inwestycja ta, to nie tylko tunel, to również przebudowa całej ulicy Orlej, ronda na ul. Wojska Polskiego, ul. Leszyckiego, skrzyżowania Skorupki z Orlą, budowy nowego ronda w ul. Orlej. Jednym słowem poprawa bezpieczeństwa, sprawności komunikacyjnej, ale również estetyki w centrum Ząbek. Na obecnym przejeździe kolejowym w roku ubiegłym były trzy wypadki z udziałem pieszych, mam nadzieję, że tego typu zdarzenia w przyszłości nie będą już miały miejsca.
Nadmienię również, że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 26 lutego 1996 roku w niedalekiej przyszłości bylibyśmy zmuszeni do zamknięcia obecnego przejazdu kolejowego. Co byśmy wtedy zrobili? Musielibyśmy budować za swoje własne pieniądze, prawdopodobnie bez wsparcia unijnego.
Pozdrawiam,
Robert Perkowski
Źródło: robertperkowski.pl


