Main Menu

Uwaga, kary za niezgłoszone reklamy!

Facebooktwitterlinkedin

Referat Dróg i Komunikacji Miejskiej Urzędu Miasta Ząbki informuje, że w okresie wrzesień – październik b.r. zostanie przeprowadzona kontrola dróg gminnych na terenie Miasta Ząbki, pod względem zajętości pasów drogowych przez umieszczenie w nich reklam.

Jednocześnie zawiadamia się, że zgodnie z art. 40 ust. 1 ustawy o drogach publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 19, poz. 115 z późn. zm.) zajęcie pasa drogowego na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg wymaga zezwolenia zarządcy drogi, w drodze decyzji administracyjnej. Nieposiadający decyzji na zajęcie pasa drogowego celem umieszczenia reklam, a posiadający reklamy w pasie drogowym dróg gminnych proszeni są o jak najszybsze doprowadzenie do zgodności z prawem zajętości pasa drogowego. Pragniemy poinformować, że zgodnie z art 40 ust. 12 ww. ustawy, za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi, zarządca drogi wymierza w drodze decyzji administracyjnej, karę pieniężną w wysokości 10-krotności opłaty ustalonej na podstawie przepisów wykonawczych. Biorąc pod uwagę powyższe oraz stawki opłat ustalone uchwałą Rady Miasta Ząbki należy zauważyć, że kary mogą być bardzo dotkliwe. Za każdy dzień zajęcia pasa drogowego – chodnika lub pobocza drogi – przez reklamę o powierzchni do 1m2 kara wyniesie: 10 x 1 x 1 = 10zł (dziesięć złotych) za każdy dzień zajęcia pasa drogowego tj. od czasu jej umieszczenia.

Biorąc pod uwagę powyższe, w tym brak możliwości odstąpienia od naliczenia kar zwracamy jeszcze raz uwagę na konieczność doprowadzenia do zgodności z obowiązującym prawem spraw związanych ze znajdującymi się w pasach drogowych dróg gminnych reklamami, na których umieszczenie nie wydano zgody w drodze decyzji administracyjnej.

Informacja prasowa: UM Ząbki

Facebooktwitterlinkedin


(Następne wiadomości) »