Main Menu

Spotkanie ws. kolejowych utrudnień komunikacyjnych związanych z budową tunelu

Facebooktwitterlinkedin

 

Kilkanaście dni temu Koleje Mazowieckie wystosowały pismo do PKP Polskie Linie Kolejowe z pewnymi propozycjami mającymi usprawnić ruch pociągów w trakcie budowy tunelu w Ząbkach. PKP PLK kilka dni później ustosunkowało się do wszystkich propozycji. W ślad za korespondencją, w dniu wczorajszym, zostało zorganizowane spotkanie w tej sprawie. Na spotkaniu obecni byli przedstawicie: Kolei Mazowieckich, PKP PLK, Urzędu Marszałkowskiego, Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, inwestora (Miasto Ząbki), wykonawcy (Skanska), inspektor nadzoru.

Na spotkaniu upadła podstawowa propozycja KM tj. budowa tymczasowego peronu na czas budowy tunelu (pasażerowie mieliby pieszo przechodzić z peronów po jednej stronie przyszłego tunelu na perony zlokalizowane po drugiej stronie tunelu). Czas jaki trzeba poświecić na przygotowanie budowy nawet tymczasowych peronów (pozwolenia, zgody itp.) to wiele miesięcy. Budowa tymczasowego peronu oraz późniejsze jego rozebranie wiązałaby się również z wyłączeniami torowiska, dużym opóźnieniem (kilkadziesiąt miesięcy) oraz dodatkowymi milionami kosztów. Byłoby to bardzo trudne rozwiązanie pieszego ruchu pasażerów, którzy omijając plac budowy musieliby pokonać około pół kilometra. Jestem pewien, że nie jednemu przyszłoby do głowy skracać sobie drogę przez plac budowy lub po prostu czynnym torem. Mogłoby dojść do tragedii. Po prostu dużo za późno na tego typu uwagi.

PKP przychyliło się do wykonania automatyki pewnych zwrotnic. Ta drobna modernizacja ma usprawnić logistykę i zwiększyć potencjalną częstotliwość jadących w czasie budowy pociągów.

Podsumowując spotkanie stanęło na tym, że będzie potrzebna głównie zmiana organizacji przewozów przez KM. Akumulacja pociągów na stacji końcowej, kursowanie pociągów w krótkich odstępach jeden po drugim w jedną stronę po jednym torze (więcej pociągów jadących w stronę głównego potoku pasażerskiego). Linia wołomińska oraz inne, przeżyły nie jedną już budowę i utrudnienia. Należy się pogodzić z faktem, że podczas budowy będzie trudniej, miejmy nadzieję, że jedynie nieco trudniej (i tak jest pasażerom ciężko).

Źródło: robertperkowski.pl

 

Facebooktwitterlinkedin


« (Poprzednia wiadomość)
(Następne wiadomości) »