Main Menu

Zielonka walczy o dodatkowy przejazd przez tory

Facebooktwitterlinkedin

Podczas ostatniej sesji rady miasta Zielonka dyskutowany był problem dodatkowego przejazdu przez tory kolejowe.

Przedmiotem uchwały było przyjęcie wspólnego stanowiska dotyczącego lokalizacji dodatkowego przejazdu przez tory kolejowe, które mogłoby powstać w czasie modernizacji linii kolejowej E75 na odcinku Warszawa – Rembertów – Sadowne w granicach Zielonki. W czasie negocjacji z PKP Polskie Linie Kolejowe samorząd Zielonki zaproponował utworzenie dodatkowego przejazdu w konkretnych ulicach. – Uchwała ma charakter intencyjny. Nie może więc narzucić danego rozwiązania, ale dzięki niej łatwiej będzie prowadzić negocjacje – wyjaśnia Arkadiusz Kudełka z urzędu miasta w Zielonce.

Wcześniej, choćby na forum internetowym Zielonki, pojawiały się różne “przecieki”, że propozycja radnych może dotyczyć budowy dodatkowego przejazdu nad torami, w formie wiaduktu łączącego ul. Staszica z Józefa Gromali, oraz dodatkowego przejazdu przez tory w ciągu ul. Inżynierskiej i połączenia jej z Leśną.

Niestety, żadna z tych prognoz nie okazała się trafna. Rada miasta pozytywnie zaopiniowała lokalizację dodatkowego przejazdu bezkolizyjnego przez tory, łączącego ulicę Przemysłową z rejonem Korczaka.

To oczywiście ogólny zarys, bowiem szczegóły rozwiązania będą opracowane, jeśli PKP PLK przyjmie to rozwiązanie.

Przypomnijmy – Zielonka w terenie zurbanizowanym dysponuje obecnie jednym przejazdem dla samochodów w ciągu ulicy Kolejowej. Są jeszcze dwa przejazdy w granicach Zielonki, ale poza obszarem zabudowanym – pierwszy na ulicy Wyszyńskiego (droga 634), na linii kolejowej do Rembertowa, drugi zaś na drodze 631, na linii kolejowej do Ząbek.

Oprócz przejazdów i przejść opisanych wyżej, władze Zielonki będą wnioskować o jeszcze jedno dodatkowe przejście pieszo-rowerowe (z możliwością przejazdu karetek) w ciągu ulic Inżynierska – Leśna.

Wstępnie pozytywnie odpowiedziano na nasze wnioski dotyczące dodatkowego przejścia pieszo-rowerowego między rzeką Długą a wschodnią krawędzią przyszłych peronów – mówi burmistrz Zielonki Grzegorz Dudzik. – Dążymy do podpisania porozumienia z PKP PLK, tak by wynegocjowane rozwiązania zostały potwierdzone dokumentem – wyjaśnia burmistrz.

Sławomir Bączyński
Źródło: gazetaecho.pl

Facebooktwitterlinkedin


« (Poprzednia wiadomość)