Obwodnica Marek – 25 firm zainteresowanych budową



W styczniu 2014 r. planowane jest podpisanie umowy z wykonawcą na budowę obwodnicy Marek. Inwestycja ma być ukończona po niecałych trzech latach. Szacunkowy koszt inwestycji to ponad miliard złotych. W ciągu drogi powstaną także węzły drogowe: „Zielonka”, „Kobyłka”, „Radzymin Płd” i „Wołomin”.
Minął (28.05) termin na składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu ograniczonym na Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 od węzła “Marki” (bez węzła) do węzła “Radzymin Płd.” w podziale na zadania: Zadanie I – Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku I węzeł “Marki” (bez węzła) – węzeł “Kobyłka” (czas realizacji 32 miesiące), Zadanie II – Projekt i budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku II węzeł “Kobyłka” (bez węzła) – węzeł “Radzymin Płd.” , w tym węzła Wołomin (czas realizacji 36 miesięcy).
Wykonawcy mogli złożyć „Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu” na jedno lub dwa zadania, natomiast ofertę będą mogli złożyć tylko na jedno zadanie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że wpłynęło 25 wniosków: 4 w zakresie zadania I, 6 w zakresie zadania II oraz 15 w zakresie zadania I i II.
Dostarczone do GDDKiA dokumenty będą teraz weryfikowane pod względem spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu i uzyskają najwyższą liczbę punktów – przyznawanych zgodnie z procedurą opisaną w ogłoszeniu o zamówieniu, zostaną zaproszeni do składania ofert w kolejnym etapie postępowania. Tylko wykonawcy, którzy zostaną zaproszeni przez Zamawiającego będą mogli złożyć oferty, spośród których zostanie wybrana ta najkorzystniejsza.
Trasa S8 na odcinku Marki – Radzymin będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu i obustronny pas awaryjny. Dojazd do niej umożliwią cztery węzły drogowe w Zielonce, Kobyłce, Wołominie i Radzyminie. W ciągu obwodnicy wybudowana zostanie także cała niezbędna infrastruktura jak m.in. chodniki, ścieżki rowerowe, elementy bezpieczeństwa ruchu, urządzenia ochrony środowiska takich jak zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Szacowany koszt inwestycji (wraz z dokumentacją i wykupem gruntów) to ok. 1,1 mld zł.
Do realizacji węzła Wołomin niezbędne będzie wykonanie nowego ok. 2,5-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej 635. – Wreszcie mamy pewność, że węzeł Wołomin powstanie. To wspaniała wiadomość dla mieszkańców Wołomina. Będą mogli dobrą drogą dojechać do Warszawy. Bardzo dziękuję zarządowi województwa- mówił po podpisaniu w grudniu ub.r. porozumienia z marszałkiem Adamem Struzikiem dot. budowy dojazdu do S8 i węzła Czarna-Wołomin Starosta Wołomiński Piotr Uściński. – Zapadła dobra decyzja w strategicznej dla rozwoju Wołomina i okolic sprawie czyli budowy dojazdu do S8 i węzła Czarna-Wołomin. To można powiedzieć „być” dla Wołomina. Proste połączenie ułatwi dojazd do i z Warszawy, i na wschód. Zachęci potencjalnych inwestorów, pracodawców. – podkreślał Przewodniczący Rady Powiatu Paweł Solis
Obwodnica ma poprawić spójność sieci drogowej. Powstanie jednolity ciąg komunikacyjny – północna obwodnica Warszawy od węzła A2 i S8 w Konotopie do wybudowanej wcześniej obwodnicy Radzymina. Nowa droga ma usprawnić ruch pojazdów m.in. oddzielając ruch tranzytowy od lokalnego i ułatwić komunikację przez Marki, Ząbki, Zielonkę, Kobyłkę, Radzymin i Wołomin.
Piotr Kaczorek,
Rzecznik Prasowy Starostwa
wyk. materiały GDDKiA


