Main Menu

Budowa tunelu… odtwarzane południowe torowisko i remontowany peron

Facebooktwitterlinkedin

1

Budowa tunelu przebiega sprawnie. Po południowej stronie torowiska wykonane jest praktycznie 70% konstrukcji tunelu: są wszystkie ściany szczelinowe a nawet częściowo strop i podjazd. Strop w pierwszej kolejności został wykonany w miejscu torowiska, by można było szybko odtworzyć ruch południowym torem a wyłączyć z ruchu północny.

Na powyższym zdjęciu zdjęciu, od lewej widać strop, koryto najazdowe, fragment wykonanej ściany do klatki schodowej na peron, odtworzony tłuczeń w korycie najazdowym i przygotowane do instalacji szyny, Dalej widać kolejne prace związane m.in. z budową stropu na pozostałej części tunelu. Strop jest wykonywany metodą tzw. “podstropową” co oznacza, że najpierw jest wylany strop a ziemia ze środka tunelu będzie wybierana później. Ziemia służy za swoisty szalunek.

2

Koryto najazdowe przed zasypaniem tłuczniem:

3

Remont peronu rozpoczął się od demontażu istniejącej krawędzi peronowej i części peronu od strony południowej. Torowisko na czas budowy zabezpieczono. Dziś były wylewane ławy fundamentowe pod nowe prefabrykowane krawędzie peronowe. We wrześniu nie dość, że będziemy mieli nową stację PKP to prawdopodobnie przejezdną ulicę 3-go Maja. Poniżej zdjęcia z remontu peronu.

Robert Perkowski

45

Źródło: rosbertperkowski.pl
Fot. robertperkowski.pl

 

Facebooktwitterlinkedin