Main Menu

Zamykają metro w weekendy! Harmonogram utrudnień na M1!

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin

W sierpniu wybrane stacje metra będą zamykane w weekendy. Montaż „ścieżek prowadzących” dla niewidomych na siedmiu stacjach. Utrudnienia już w ten weekend. Nieczynne stacje Natolin i Stokłosy od 5:00 1 sierpnia do 4:00 3 sierpnia. Zastępcza linia autobusowa Z-5.

Linie prowadzące – „ścieżki prowadzące” – w postaci specjalnych, metalowych listew zamontowanych na posadzce, pojawią się na stacjach: A-1 Kabaty, A-2 Natolin, A-3 Imielin, A-4 Stokłosy, A-5 Ursynów, A-6 Służew i A-14 Świętokrzyska (dla linii M1). Dzięki nim osoby niewidome lub słabowidzące, posługujące się laskami, będą mogły bez problemu znaleźć drogę do bramki, windy, schodów ruchomych i do krawędzi peronu. „Ścieżki prowadzące” składają się z siedmiu równoległych listew ze stali nierdzewnej o wysokości 4-5 mm. Stanowią one punkt odniesienia dla osób niewidomych i niedowidzących, pozwalający na przejście przez obiekt po możliwie najkrótszej drodze (tzw. trasa wolna od przeszkód).

W czasie prac na poszczególnych stacjach, ze względów bezpieczeństwa, będą one niedostępne dla pasażerów. Pociągi będą przejeżdżały przez nie bez zatrzymania. Pasażerowie korzystający z zamykanych stacji będą mieli do dyspozycji autobusy linii zastępczej Z-5.

 

Harmonogram włączeń stacji z ruchu – niedostępnych dla pasażerów:

1-2 sierpnia – Nieczynne stacje Natolin i Stokłosy. Autobusowa linia zastępcza Z-5 będzie kursowała na trasie Osiedle Kabaty – Metro Ursynów.

8-9 sierpnia – Zamknięte stacje Świętokrzyska (dla linii M1) i Służew (wraz z Punktem Obsługi Pasażerów). Autobusowa linia zastępcza Z-5 zostanie uruchomiona na odcinku między Metrem Wilanowska a Metrem Ursynów. Stacja Świętokrzyska dla linii M2 będzie działała normalnie.

15-16 sierpnia – Zamknięte stacje Kabaty i Imielin. Autobusowa linia zastępcza Z-5 będzie kursowała na trasie między Osiedlem Kabaty a stacją metra Ursynów.

29 sierpnia – Nieczynna stacja Ursynów. Autobusowa linia zastępcza Z-5 będzie uruchomiona na trasie między stacją metra Wilanowska a parkingiem P+R Stokłosy.

 

Pasażerów o nieczynnych stacjach będą informować komunikaty wygłaszane w pociągach oraz na sąsiednich stacjach. W autobusach obsługujących poszczególne zamykane stacje znajdą się także plakaty. W metrze pojawią się informatorzy.

Jeszcze w maju ZTM zapewniał, że stacje pozostaną czynne dla pasażerów. – W żadnym wypadku nie ma mowy o zamykaniu całych stacji metra. W ramach prowadzonych prac będą wygradzane małe fragmenty stacji – zapewniała wtedy Magdalena Potocka z Działu Funduszy Europejskich i Mediów w ZTM Warszawa. Teraz urzędnicy zmienili front. Dlaczego jednak konieczne jest zamykanie stacji? – Byliśmy zdania, żeby stacji nie wyłączać, jednak zdanie Metra Warszawskiego było takie, żeby ze względów bezpieczeństwa przystanki wyłączyć – twierdzi Igor Krajnow. Metro Warszawskie sprawy nie komentuje.

Konieczność zamykania stacji może wiązać się z przyjętą przez wykonawcę technologią. W 2011 roku, gdy Metro Warszawskie montowało guzki na krawędziach peronu, na dziewięciu stacjach prace udało przeprowadzić się w nocy, tylko z niewielkim skróceniem godzin kursowania. Pozostałe stacje zostały na weekend zamknięte, ale zakres prac był zdecydowanie większy i wiązał się także z wykuwaniem pasa na krawędziach i wymianą pasów ostrzegawczych (zamiast ciemnych kamiennych pasów pojawiały się żółte linie z kafelek). Ponadto w niektórych przypadkach prace przy oznakowaniu dotykowym połączono z modernizacją systemu sterowania ruchem. Teraz, mimo że zakres prac wydaje się mniejszy i prostszy, przewidziano zamknięcia.

Linie prowadzące – „ścieżki prowadzące” – na wszystkich stacjach metra muszą pojawić się w przyszłym roku. Wtedy mija okres wyznaczony przez rozporządzenie z 2011 roku na dostosowanie obiektów metra pod względem oznaczeń dotykowych dla niewidomych.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin


(Następne wiadomości) »