Po naszej interwencji! Nowy rachunek bankowy UM Ząbki!



Urząd Miasta Ząbki rachunki bankowe ma/miał w SK Bank, którego wstrzymanie działalności ogłosiła KNF w sobotę 21 listopada. Wczoraj zareagował ZUS. Ogłosił wstrzymanie przelewów od 24 listopada. Tylko w UM Ząbki nic się nie zmieniło. Jeszcze dziś (24 listopada) rano na stronie www Urzędu widniały rachunki SK Banku.
Zaniepokojeni brakiem reakcji Urzędu Miasta Ząbki na zaistniałą sytuację, zadzwoniliśmy do Pana Burmistrza Roberta Perkowskiego. Sekretariat Pana Burmistrza był zdziwiony naszymi pytaniami, ale zostaliśmy skierowani do Skarbnika Miasta Ząbki Pani Elżbiety Żmijewskiej.
W rozmowie przedstawiliśmy jej sprawę i kłopoty, jakie mogą mieć mieszkańcy Ząbek wpłacający stosowne opłaty na rachunki banku, którego działalność została wstrzymana i został złożony wniosek o jego upadłość. Zwróciliśmy uwagę, że na stronie miasta brak jakiejkolwiek informacji o sytuacji w jakiej znalazł się UM Ząbki, mający rachunki bankowe w upadającym SK Banku i nie ma informacji o tym co mają zrobić mieszkańcy Ząbek, mający terminowe wpłaty.
Mieszkańcy Ząbek wnoszący stosowne, często regularne, opłaty mogą, po pierwsze, nie wiedzieć o sytuacji SK Banku, po drugie, wiedząc o wniosku o upadłość, mogą nie wiedzieć co zrobić, po trzecie, wpłacając pieniądze na rachunki SK Banku, mogą ponieść niezawinione konsekwencje braku wpłaty.
Pani Skarbnik była zdziwiona tym, że na stronie internetowej Urzędu Miasta Ząbki, brak jest jakiejkolwiek informacji i widnieją ciągle numery rachunków Urzędu w SK Banku. Dowiedzieliśmy się, że była o zaistniałej sytuacji rozmowa w gronie zarządu miasta i stosowne działania miały być podjęte, a nadzorować ich wykonanie miała Sekretarz Miasta Pani Patrycja Żołnierzak.
Kilka minut po godzinie dziesiątej wysłaliśmy do Pani Sekretarz e-maila: „W zawiązku z zawieszeniem działalności SK Banku, proszę o pilną informację, co mają zrobić mieszkańcy Ząbek, którzy muszą dokonać terminowych wpłat na rachunek UM Ząbki?”
O godzinie 13:02 otrzymaliśmy odpowiedź Pani Patrycji Żołnierzak: „Witam, w dniu dzisiejszym podamy na naszej stronie nowy nr rachunku bankowego.”
O godzinie 13:17 mieliśmy kolejny email, tym razem od Pani Skarbnik Miasta. Była to kopia emaila, który otrzymali urzędnicy miejscy:
„Szanowni Państwo
informuję, że nowy rachunek bieżący do obsługi bankowej Miasta Ząbki
26 1240 1053 1111 0010 5774 5326.
Proszę o zamieszczenie informacji na stronie Urzędu Miasta, w gazetach lokalnych.
Z poważaniem,
Elżbieta Żmijewska
Skarbnik Miasta Ząbki”
Nasza interwencja przyniosła skutek. Na stronie internetowej Urzędu Miasta Ząbki pojawiła się stosowna informacja. Cytujemy ją w całości.
„Informacja odnośnie konta bankowego Urzędu Miasta Ząbki
24.11.2015
W związku z upadkiem SK Banku, Urząd Miasta Ząbki, musiał podpisać umowę z innym bankiem. Obecnie jest już ustalony podstawowy rachunek bankowy urzędu: 26 1240 1053 1111 0010 5774 5326.
Pozostałe rachunki zostaną ustalone i podane do publicznej wiadomości w najbliższym czasie.
UM Ząbki”

Dopiero popołudniu na stronie UM Ząbki pojawiła się stosowna informacja
Na stronie głównej (startowej) pojawił się też nowy numer rachunku bankowego UM Ząbki:
26 1240 1053 1111 0010 5774 5326
Na ten numer rachunku bankowego należy dokonywać wpłaty.
Czy trzeba było naszej interwencji i kilku godzinnego czekania? Na to pytanie niech każdy odpowie sobie sam.
Przykładem, że można było podjąć działania natychmiast, jest PGK w Ząbkach. Na jego stronie internetowej widniał (przynajmniej od dzisiejszego poranka, gdy to sprawdzaliśmy) odpowiedni komunikat.

PGK w Ząbkach o zmianie rachunku niezwłocznie poinformowało klientów
Jak widać jak się chce, to można. I niech to stwierdzenie, będzie podsumowaniem naszej, dzisiejszej „batalii”.


