Main Menu

Budowują skrzyżowanie Chełmżyńskiej i Strażackiej! Będzie lepiej?

Facebooktwitterlinkedin

Rozbudowa skrzyżowania 1

Przebudowa skrzyżowania ulic Chełmżyńskiej i Strażackiej trwa. Prace zakończą się w maju 2016 roku. Dyskusje o tym czy rondo usprawni ruch w tym newralgicznym punkcie nie milkną. Sprawdzamy, jak będzie się jeździło po “nowym” rondzie.

Już “widać” rondo Chełmżyńska-Strażacka

Zima wprawdzie zatrzymała prace budowlane przy przebudowie skrzyżowania ulic Chełmżyńskiej i Strażackiej, lecz jak mogą zobaczyć przejeżdżający tamtędy, dużą część prac już wykonano. Widać obrys  i przebieg jezdni. Zaawansowanie prac daje nadzieje, że zgodnie z planem, w maju 2016 roku kierowcy pojadą jezdniami nowego skrzyżowania.

Na placu budowy stoi wielki bilbord z planem skrzyżowania. Nie  wszyscy jednak mogą zobaczyć co na nim umieszczono. Kierowcy mogą go nawet nie zauważyć. W tym przypadku piesi mają lepiej.

Tym którzy nie wierzą, że po remoncie ruch w rejonie skrzyżowanie ulic Chełmżyńskiej i Strażackiej będzie przebiegał sprawniej, przedstawiamy projekt  – ten sam, który stoi na placu budowy. Ta inwestycja to nie tylko budowa ronda. To rozbudowa całego skrzyżowania.

Zapraszamy na wirtualną przejażdżkę po rondzie Chełmżyńska-Strażacka

Zapraszamy na przejażdżkę. Dziś tylko po planie. Jedziemy z Ząbek, zjeżdżamy z wiaduktu nad rurociągiem i tuż za nim wjeżdżamy na dwupasmówkę: jeden pas oznaczony do skrętu w lewo, a drugi do jazdy na wprost. Dwupasmówką dojeżdżamy do ronda, a na rondzie jest jeszcze jeden pas do skrętu w prawo w ulicę Strażacką (na rondzie są trzy pasy ruchu). “Pojedziemy” w lewo, skręcimy w kierunku Rembertowa w ulicę Strażacką. Wzdłuż torów jest tylko jeden pas ruchu, który przejmuje ruch z Ząbek oraz jadących z Warszawy z ulicy Strażackiej i z ulicy Chełmżyńskiej (to “wąskie gardło” całego skrzyżowania).

Pojedźmy z Rembertowa ulicą Strażacką. Dojeżdżamy do skrzyżowania z ulicą Chełmżyńską. Przed rondem ulica Strażacka ma dwa pasy, jeden do skrętu w prawo w kierunku Ząbek, drugi w lewo – wjazd na rondo, aby pojechać w ulicę Chełmżyńską w kierunku ulicy Marsa i w ulicę Strażacką w kierunku Radzymińskiej.

Niestety “przeprawa” przez tory pozostaje bez zmian. Przy dużym natężeniu ruchu i przy zamkniętym przejeździe oraz małej “wyrozumiałości” kierowców, chcący przejechać przez tory od strony ronda, mogą łatwo zablokować ruch na rondzie do czasu otwarcia zapór. Tak – na przykład – często się zdarza w Wawrze, gdzie wzdłuż ulicy Patriotów wybudowano ronda przy przejazdach kolejowych.

Jest jeszcze dużo do zrobienia

Wykonawca musi jeszcze poszerzyć jezdnie ulicy Chełmżyńskiej i Strażackiej. Na ulicy Strażackiej strony od ulicy Radzymińskiej ma powstać dodatkowy pas do skrętu w prawo w kierunku przejazdu kolejowego. Ulica Strażacka od strony Rembertowa została już poszerzona lecz ta część ulicy jest zamknięta. Ruch prowadzony jest nadal  starym odcinkiem ulicy Strażackiej.

Zatoki przystankowe i nowe przejścia dla pieszych

Przystanki autobusowe usytuowane będą w nowo wybudowanych zatokach. Przystanek autobusu linii 145 w kierunku Wiatraczna lekko cofnięto od torów w stosunku do dotychczasowego miejsca, a przystanek autobusu 245 jadącego do Rembertowa został przeniesiony z ulicy Chełmżyńskiej na ulicę Strażacką.

W zupełnie nowych miejscach usytuowane zostały  przejścia dla pieszych. Przejścia są przed rondem, tak aby w obrębie ronda nie generować dodatkowych kolizji pieszy-samochód. Wzdłuż chodników będą również ścieżki rowerowe.

Utrudnienia dla kierowców

Gdy „zima odpuści”, rozpoczną się prace najbardziej uciążliwe dla kierowców. Wykonawca będzie musiał połączyć rondo, które wybudował, z istniejącym ciągiem drogowym i rozbudować całość o dodatkowe pasy ruchu. A wszystko „na żywym organizmie”.

Życzymy wszystkim kierowcom cierpliwości w czasie remontu, a po zakończeniu  okaże się czy planujący stanęli na wysokości zadania i poprawili płynność ruchu na tym skrzyżowaniu.

(foto: fotografikus.pl)

Facebooktwitterlinkedin