Main Menu

Kiedy będzie wiadukt na Chełmżyńskiej?

Facebooktwitterlinkedin

Co dalej z wiaduktem w ciągu ulicy Chełmżyńskie? Na początku czerwca br. zostały otwarte oferty złożone  w przetargu na projekt m.in. wiaduktu w ul. Chełmżyńskiej. Na razie nie ma informacji czy i kiedy zostanie wyłoniony zwycięzca. Na samo projektowanie i uzyskanie pozwoleń inwestor przewiduje 18 miesięcy. Już jest opóźnienie.

Krótka historia

Pod koniec listopada ubiegłego roku podpisana została umowa pomiędzy PKP PLK S.A. a miastem stołecznym Warszawa w sprawie ustalenia zasad współpracy i finansowania budowy dróg zlokalizowanych w dzielnicach Rembertów i Wesoła na terenie m. st. Warszawy wraz z budową dwupoziomowych skrzyżowań na linii kolejowej nr 2 Warszawa Zachodnia – Terespol: wiaduktu w ciągu ul. Chełmżyńskiej, tunel w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku w Wesołej i tunel w ciągu ul. Marsa. Plany sytuacyjne, które stanowić będą podstawę prac projektowych tych inwestycji, powstały w ramach Studium Wykonalności modernizacji i rozbudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego w listopadzie 2010 r. W kwietniu 2012 roku uzyskano decyzję o warunkach środowiskowych dla tych inwestycji.

Przetarg

W maju br. zostało ogłoszone postępowanie przetargowe na wymienione powyżej inwestycje. W sumie wpłynęło 11 ofert: sześć na projekt wiaduktu w ciągu ul. Chełmżyńskiej (ceny od 691 tys. do 1,5 mln zł), trzy na tunel w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku w Wesołej (1,5-1,8 mln zł) i dwie na tunel w ciągu ul. Marsa (1,5-2,9 mln zł). Koszt wszystkich trzech projektów waha się od nieco ponad 3,3 mln zł. do 6,2 mln zł. Termin wykonania poszczególnych projektów i uzyskania zezwoleń na realizację inwestycji drogowej, to 18 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Czas biegnie nieubłaganie….

Zgodnie z harmonogramem, podanym w listopadzie ubiegłego roku, wykonawca projektu miał zostać wyłoniony w pierwszej połowie tego roku. Sierpień dobiega końca, a nadal nie wiadomo kto zaprojektuje wiadukt, a kto tunele. Harmonogram przewiduje dalej: półtora roku od podpisania umowy ma projektant na wykonanie pełnego projektu inwestycji oraz uzyskanie zezwoleń na realizację. W tym czasie zostaną również pozyskane grunty pod wymienione inwestycje. Potem ogłoszenie przetargu na wykonawcę prac budowlanych, rozstrzygnięcie przetargu, będzie czas na ewentualne odwołania i…. dwa lata mogą minąć nie wiadomo kiedy. Wiele wskazuje na to, że przez najbliżej dwa lata nie rozpoczną się prace przy budowie wiaduktu w ciągu ulicy Chełmżyńskiej. A przecież nie wiadomo jak długo będą trwały prace budowlane.

Szacunkowy koszt trzech inwestycji: wiaduktu w ciągu ul. Chełmżyńskiej, tunelu w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku w Wesołej i tunel w ciągu ul. Marsa, zdaniem inwestora to ok. 115 mln zł. z czego 90 mln zł to koszty robót budowlanych. Zadanie ma być współfinansowane w równych częściach przez Miasto Warszawę i PKP PLK S.A.

Cierpliwości

Inwestycje, kwoty w milionach złotych i czas, który jest kluczowy dla użytkowników dróg. Tym razem również mieszkańcy Ząbek i Rembertowa muszą uzbroić się w cierpliwość. Nie dziś, nie jutro i nie za dwa lata, może za trzy lub cztery lata pojadą nowym wiaduktem i innym przebiegiem ulicy Chełmżyńskiej. Im szybciej tym lepiej.

(źródło:ZMID)

Facebooktwitterlinkedin


(Następne wiadomości) »